Communicatie met klanten

   
Iedereen klant

Of het nu de cliënt aan de balie is, het bedrijf aan de andere kant van de lijn of een collega van een andere dienst: iedereen heeft klanten. Ze zijn diegenen die op je rekenen en op één of andere manier geld binnenbrengen. Hen op de best mogelijke manier verder helpen, maakt van jou de ambassadeur en het gezicht van je bedrijf of organisatie.
 

In de frontlinie bij moeilijke situaties

Dat betekent natuurlijk niet dat werken met klanten vanzelfsprekend is. Integendeel. Je krijgt misschien te maken met onduidelijke of verwarrende vragen. Of met vervelend, eisend of dwingend gedrag. Soms gaan klanten zelf over de grens en moet je jezelf en anderen daartegen beschermen. En soms kan je klanten niet verder helpen en moet je dat vertellen op de best mogelijke manier.
 

Meer weten?

Verderop vind je een greep uit ons aanbod. Elk traject passen we aan op maat van jouw vraag. Je kan bovendien rekenen op expert-trainers met ervaring in de sector waarin je werkt. Of het nu gaat om een bedrijf, een openbaar bestuur of een organisatie in de social profit, zorg of welzijn.

Contacteer ons voor meer informatie

Binnenkort in open aanbod

01/04/2025

Coachend en resultaatgericht leidinggeven

Antwerpen, 3 sessies. Reeks op dinsdagen 01/04, 22/04 en 13/05/2025. Met individuele sessie.

06/05/2025

Leidinggeven aan verandering

Antwerpen, 2 sessies. Dagopleiding op dinsdag 06/05/2025 met online verdiepingssessie op 10/06/2025.

08/05/2025

Coachend en resultaatgericht leidinggeven

Antwerpen, 3 sessies. Extra reeks op donderdagen 08/05, 22/05 en 12/06/2025. Met individuele sessie.

16/05/2025

Bouwen aan een open feedbackcultuur

Antwerpen, 2 sessies. Dagopleiding op vrijdag 16/05/2025 met online verdiepingssessie op 20/06/2025.

21/05/2025

Versterk de veerkracht van je medewerkers en team

Antwerpen, 2 sessies. Dagopleiding op dinsdag 21/5/2025 met online verdiepingssessie op 17/09/2025.

07/10/2025

Coachend en resultaatgericht leidinggeven

Antwerpen, 3 sessies. Reeks op dinsdagen 07/10, 21/10 en 25/11/2025. Met individuele sessie.

Getuigenissen

Karolien De Mot
Kantoorverantwoordelijke • Sodalis

Op drie dagen tijd heb ik enorm veel bijgeleerd. Het lukt me eindelijk om weerstand te counteren en veranderingen te realiseren in mijn team.

Eefje Lepère
Vormingsverantwoordelijke • Zwijndrecht

De opleidingen waren een schot in de roos. De reacties van de deelnemers waren zeer positief. Bijna iedereen had wel iets bijgeleerd. Een echte aanrader. 

Shanna François
Projectmedewerker HR • UZ Gent

Als startende leidinggevende vind ik de opleiding Coachend leidinggeven heel zinvol: we zagen telkens kort een theoretisch kader om dan een situatie te oefenen.

Goia Ruthe
Consulente • Het Poetsbureau

De opleiding was een echte eyeopener. Heel leerrijk en interessant. Zeker aan te raden!

Sabrina Dal Zotto
HR Coördinator • de Rand

De opleiding coachend leidinggeven (...) vormde een mooi geheel met zeer praktische methodes/tips die je vrijwel direct kunt gebruiken. 

Inge Hernie
Study Manager • Valesta

De principes werden heel helder gebracht, met veel direct bruikbare tips. Een aanrader. Ik kijk uit naar het opvolgmoment dat inbegrepen is bij deze cursus.

Ferdi Sutcu
Regional Manager • DSM Keukens

Zeer leerrijk. Opleiding op maat van je eigen werkomgeving/werksituaties. Zeer praktijkgericht. Een echte aanrader.

Inge de Wolf
Leidinggevende • Formaat vzw

Ik volgde de opleiding coachend leidinggeven en ben heel tevreden. De opleiding is heel praktijkgericht en toepasbaar. Een aanrader voor startende en ervaren leidinggevenden.

Dries Van Dyck
Coördinator • Kras Jeugdwerk

Ik volgde een driedaagse rond coachend leidinggeven. Het was een zeer leerrijke opleiding die erg op de praktijk gericht was. Ik ging elke dag huiswaarts met concrete to do's.

Isabel Van de Weyenberg
Project Leader • Flanders Make

Coachend leidinggeven was één van de meest toepasbare opleidingen die ik al gevolgd heb. De cursus was goed opgebouwd, met enkele weken ertussen zodat je tijd had om toe te passen.